שיפור חווית משתמש – מה זה אומר?

תוכן עניינים

יותר ויותר אנשים מדברים על חווית משתמש (UX) וכיצד זה יכול להיות אחד ההיבטים החשובים ביותר של מוצר או שירות בעולם הדיגיטלי.

UX

הוא קיצור של חוויית משתמש ומתייחס למחשבות ורגשות בודדים בעת שימוש במוצר או שירות מסוים. למתרגלים וחברות שונות יש הגדרות ומחשבות שונות לגבי UX, שכן מדובר ביצירת חוויה טובה ומספקת עבור המשתמש באמצעות עיצוב מוצר. יש הגדרה ברורה של UX שאתה עשוי להעדיף, והיא ניתן למצוא באיגוד המקצוענים לחוויית משתמש. בעת שימוש או אינטראקציה עם מוצר מסוים, כגון אתר או אפליקציה, חוויית המשתמש אינה עוסקת רק בעיצוב, אלא גם בחוויית המשתמש.

עם זאת

המושג חווית משתמש הוא התחושה הכללית שהמשתמש מקבל לפני ואחרי השימוש באתר. מעצבי UX חושבים כיצד המשתמשים חשים את החוויה וכמה קל להם לבצע את המשימות שהם רוצים. המשמעות היא שאנחנו שמים את חוויית המשתמש מעל הכלים העומדים בפניהם. השימושיות אמנם נוגעת לביצוע העבודה, אך איננו יכולים לעזור או לעכב את חוויית המשתמש.

עיצוב חווית משתמש צריך לעבוד עבור כל המשתמשים, מכיוון שכולנו שונים כבני אדם. חוקרי UX צריכים תמיד להיות מודעים להבדלים בחוויית המשתמש של אנשים וסוגי משתמשים שונים.

כדי ליצור חוויית משתמש משכנעת, על מעצבי UX לתכנן כיצד מערכות ושירותים יראו, ירגישו ויתנהגו. יצירת מקרי שימוש ותרחישי שימוש יסייעו בתכנון זרימה ממוקדת לקוח כך שתוכן הארגון מיועד לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר. כמובן ש- UX Design כולו שיפור המוצר ומתן חווית המשתמש הטובה ביותר.

השקעה בחוויית המשתמש מעניקה לך אפשרות לשפר את האתר על פי העדפות הלקוחות

אישיות המשתמש מאפשרת למעצבי UX לשכוח מההיבטים הטכניים של המוצר, כמו למשל עיצוב ממשק המשתמש, וליצור חוויות משתמש המעוררות את משתמש הקצה לגלוש באתר או באפליקציה סלולרית. על ידי מתן הוראות ברורות לאן ברצונך המשתמשים לנווט הלאה, תוכל לשפר את חוויית המשתמש.

חוויית משתמש (UX) מוגדרת על ידי התאחדות המקצוענים לחוויית משתמש והיא חווית המשתמש בשימוש במוצר

כך מרגיש הלקוח לאחר כל אינטראקציה עם המוצר ומה שמרכיב את תפיסתו כולה. הציטוט "משתמש, חווית משתמש" עוסק במשתמשים, ולכן הפרסונה חשובה.

חווית משתמש (UX)

היא האינטראקציה והניסיון של המשתמש עם מוצר או שירות, כולל חברה או אתר. חווית משתמש מוגדרת כחוויית השימוש במוצר, ומתייחסת באופן ספציפי לכמה קל השימוש וכיצד הוא מתקשר עם הלקוח בשימוש, כמו למשל באתר, בשיחת טלפון או במייל. חוויית המשתמש, UX או UE, היא הדרך בה משתמשים מתקשרים, חווים ותופסים מוצרים, מערכות ושירותים.

חווית המשתמש (UX) קשורה לחוויה של השלמת משימות ושימוש בפלטפורמה או שירות אינטראקטיביים, כגון שיחה, דוא"ל, אתר או אפליקציה סלולרית.

משתמשים בממשק משתמש וב- UX לעתים קרובות להחלפה

אך כאשר הקיצורים באמת מאויגים, הם שונים לגמרי. בעוד שתכנון ממשק המשתמש נוגע לאופן שבו מראה המוצר ועובד, עיצוב ה- UX הוא תחושה וחוויה כללית. מדובר בעיצוב רגשות המשתמש ובנטייה לנקוט בגישה הוליסטית יותר לעיצוב מוצר, שירות או שירות מאשר רק המראה והתחושה. מבחינת ממשק המשתמש (עיצוב ממשקי משתמש), הכוונה היא למונחים חווית משתמש ועיצוב.

אם תסתכל ברשימת ויקיפדיה על עיצוב חוויות וחווית משתמש, תגלה שהן קשורות אך נפרדות.

לפני שנוכל לעצב את ממשק המשתמש (UI)

יש להבין מה נדרש לחוויית המשתמש (UX) ומהם מרכיבי המפתח בו. כדי לענות על שאלה זו, ראשית עלינו לבחון את ההבדל בין שני סוגי עיצוב חוויית המשתמש ל- UX. יצירת רשימת מלאי תוכן היא דרך להציע שינויים בארכיטקטורת המידע המשפרים את חוויית המשתמש.

חווית המשתמש (UX) יכולה להיות כל כך מבלבלת מכיוון שהמונח עצמו יכול לקבל כמה הגדרות שונות בקהילת UX. באשר לשימושיות עצמה, נציין כי אנשים רבים משתמשים במונחים מסוימים לסירוגין.

לאלו מכם שחיים ונושמים בעולם הטכנולוגיה

אלה מונחים שאתם בוודאי מכירים. חווית המשתמש (UX) מתמקדת בהבנה מלאה של האינטראקציה של המשתמשים עם ממשק המותג שלך. יישום שיטות UX טובות ישפר את איכות האינטראקציה עם המשתמשים וישפר את חוויית המשתמש ושל משתמשים אחרים. לדוגמה, פשוט שינוי עיצוב ממשק המשתמש שלך, כגון עיצוב מחדש של אתר האינטרנט שלך, עשוי להגדיל את הכנסותיך במיליוני דולרים.